Analiza tržišta

Analiza tržišta – ko je vaša konkurencija na internetu?

Najjednostavnije rečeno, vašu konkurenciju čine svi koji nude istu ili sličnu uslugu kao i vi. A kada je reč o poziciji na pretraživačima, to su svi čiji se web sajtovi u rezultatima pretrage nalaze ispred vas za ključnu reč po kojoj vi želite da budete prepoznati. Poslovni potezi koji ne uzimaju u obzir ponašanje konkurencije mogu biti fatalni i direktno ugroziti egzistenciju preduzeća. Jednostavno, za posledicu ćete imati da će kupci zaobilaziti vaše proizvode i usluge i odlaziti kod drugih. Kako postojanje konkurencije možete pretvoriti u svoju prednost? Odgovor je analiza konkurencije. Najpre, upoznajte potencijale i mane svoje konkurencije, a onda krenite u akciju. Primenite ono što rade dobro, zaobiđite njihove greške i podignite svoje poslovanje na viši nivo.

I najveće korporacije imaju konkurenciju

Skoro da ne postoji delatnost u kojoj postoji apsolutni monopol jedne kompanije. Baš svi imaju konkurenciju.

Ključna stvar je da i vi i vaša konkurencija na internetu želite isto – veći saobraćaj i što više potencijalnih kupaca. Samo je pitanje ko će ih pre pronaći i pridobiti.

Evo jednog poređenja.

online konkurenti

Zamislite svoje poslovanje kao vožnju automobilom. Stakla su zatamnjena, imate svu udobnost, komfor i sigurnost. Vozite polako i mislite da vam prilično dobro ide. Međutim, kada otvorite prozor shvatićete da se oko vas nalazi veliki broj sličnih ili istih automobila, a većina njih vozi preko 100 km/h. Pretiču vas s lakoćom. Shvatate da ste zapravo usred trke u kojoj je veoma važno biti među prvima.

U praksi, većina preduzetnika nema realnu predstavu koliko dobro posluje dok se ne osvrne oko sebe i nepristrasno sagleda gde se nalazi u odnosu na ostale. E, to je osnovni cilj analize tržišta. Najpre da utvrdite ko su vam konkurenti, a zatim gde je vaša pozicija među njima. Koje su im prednosti, šta rade bolje od vas, gde greše, šta su im naredni potezi i kako vi to da iskoristite na najbolji način i zauzmete lidersku poziciju.

Nakon što se odredi ko su konkurenti na tržištu, koje su im prednosti i mane, treba pristupiti pripremi detaljnog plana za što bolju SEO optimizaciju koja je jedna od tehnika i strategija internet marketinga koja se primenjuje u trci za lidersku poziciju.

intenet konkurenti

Šta obuhvata istraživanje konkurencije na internetu?

Analiza online konkurencije je složen i intenzivan proces koji čini nepristrasno sagledavanje online prisustva konkurenata iz više perspektiva:

  • Definisanje i identifikacija konkurencije na pretraživaču po ključnoj reči preko koje želite da vas kupci nađu
  • Istorijska analiza – otkriva kako su konkurenti dospeli tu gde se danas nalaze, kako su razvijali svoje poslovanje na internet
  • Analiza prisustva na internetu i saobraćaja na web sajtu (koliko ima domena, poddomena, procenat pregledanih stranica…). Iz tih informacija možemo dosta stvari zaključiti o konkurenciji. Npr. to da li hostuju na deljenom ili vlasničkom serveru govori o tome koliki su budžet spremni da izdvoje za internet. Velike kompanije uvek koriste sopstveni server
  • Procena vrednosti sajta
  • Oglašavanje na pretraživačima, da li i koliko ulažu u plaćene kampanje
  • Istraživanje posećenosti sajta – koje reči direktno privlače ljude na sajt i na koje stranice konkretno; šta su uradili po pitanju optimizacije; demografski podaci o posetiocima; sa kojih sajtova najčešće dolaze i na koje idu nakon napuštanja, kao i ko su dodatni konkurenti
  • Imaju li kompanijski blog
  • Šta se priča o vašoj konkurenciji na socijalnim mrežama? Kakva je njihova aktivnost i interakcija sa fanovima? Društvene mreže daju mogućnost predviđanja čitave marketinške strategije konkurentske firme. Po reakcijama njihovih kupaca i vi možete uvideti šta trenutno „prolazi“, šta im se najviše, a šta manje dopada i tome prilagoditi svoju ponudu ili reklamnu aktivnost.